חדשות ועדכונים בקבוקים ליין: רן הוברמן רוצה להגדיל את פעילות Berlin Packaging בישראל חזרה לכל המאמרים >

בקבוקים ליין: רן הוברמן רוצה להגדיל את פעילות Berlin Packaging בישראל

כשיחזקאל הוברמן הגיע לישראל מפולין ב-1956, היו לו אופניים ורעיון יזמי: הוא הסתובב ברחבי תל אביב, אסף כמויות של בקבוקים ריקים, ניקה אותם היטב, ומכר אותם ליצרנים בתחומים שונים, כולל יקב כרמל מזרחי בתחום היין, שהיה הלקוח הגדול ביותר של יחזקאל.

כרמל מזרחי היה הלקוח הגדול של הסבא יחזקאל. צילום פאפא רצי

היום נכדו רן מנהל את חברת הוברמן, אחרי שהחליף בתפקיד את אביו אורי, והחברה היא ספקית גדולה של אריזות זכוכית (וגם פלסטיק) לתעשיות הקוסמטיקה, טואלטיקה, פרמה ומזון, אותן היא מייבאת מרחבי העולם, כשהיא מציעה מגוון רחב של בקבוקי יין ואלכוהול המיוצרים במפעלים בכל העולם עבור Berlin Packaging אריזות (ברלין), אותה היא מייצגת בישראל, לאחר שברלין רכשה לפני מספר שנים את Bruni (ברוני) האיטלקית המוכרת בתעשיית היין העולמית, וגם אצלנו בתחומי בקבוקים לעראק, ליקרים וגם יין אותם מכרה ומוכרת חברת הוברמן.

דגש על בקבוקים מיוחדים

כשמדברים על ברלין אריזות, מדברים על חברה בעלת יכולות ייצור של מוצרים ייחודיים ומלאי גדול של מוצרים סטנדרטיים, שקיימת משנת 1898, עם מחזור של יותר מ-3 מיליארד דולר בשנה, מעל 2,000 עובדים, יותר מ-1,700 ספקים ומעל 50 אלף מוצרים.

בתחום בקבוקי היין יש בארץ מספר לא קטן של יבואנים או מפיצים ליקבים בסדרי הגודל השונים, ומן הסתם הנאמנות לספק זה או אחר תלויה בין השאר בזמינות בקבוקים מול צרכי היקב, מחירים, וכמובן הקשר האישי.

רן הוברמן, שרוצה להגביר את פעילות החברה שלו בתחום היין, אומר שברלין האמריקאית-גלובלית, לא מעוניינת למכור בקבוקי יין סטנדרטיים-קומודיטי במחירים נמוכים, אלא יותר פתרונות יצירתיים כמו בקבוקים ביציקה בלעדית למותג, או הדפסה על הבקבוק עצמו.

רן אומר: "אני לא מכוון לשישה היקבים הגדולים שקונים ישירות מספקים בעולם, אלא למאות היקבים האחרים בגדלים השונים, וזאת על סמך ההיצע הרחב, החדשנות והזמינות. יש לנו את תחת היד את המגוון הרחב של בקבוקי ברלין, אבל אנחנו מכוונים לבקבוקים המיוחדים יותר, גם לכהילים, עראק וליקרים".

והוא מוסיף: "החזון של ברלין הוא להגדיל את הרווח של הלקוח באמצעות האריזה. אנחנו מאמינים בזה. כל מוצר מדף קונים גם בעיניים, ולמראה יש משמעות מסחרית רבה. מעבר לכך שכמובן למוצר כמו יין יש לבקבוק משמעויות רבות נוספות מבחינת התיישנות, שמירה על טמפרטורה אחידה, משקל ועוד".

אולם התצוגה של הוברמן

לחברת הוברמן יש אולם תצוגה ייעודי לתעשיית היין במשרדיה בפתח תקווה, עם מגוון רחב של מוצרים ייחודיים וסטנדרטים הזמינים באופן קבוע במלאי החברה בישראל.