10 דצמבר, 2019 by Leave your thoughts

שכבות של אושר

צנצנות הן כלי קיבול מעולה לקינוחים. הן מגיעות במגוון גדלים וצורות, ויכולות להתאים לאדם אחד, לזוג ואפילו למשפחה. היתרון הגדול ביותר של הקינוחים בצנצנות הוא התבססות על כלי אחד בלבד לאחסון, הרכבה והגשה. הקינוח מורכב מראש בתוך הצנצנת, שמשמשת גם ככלי האכסון בסופו של דבר- גם ככלי הגשה.

אך מעבר לנוחות, קינוחי צנצנות יכולים להיות מרהיבים. היכולת לחשוף את שכבות הקינוח ולהציג את שילובי הצבעים, החומרים והמרקמים במבט אחד- עשויה ליצור עניין גדולה בהרבה מאשר בקינוחים מצולחתים.

מלבד מרכיבי הקינוח, גם עיצוב הצנצנת יכול להעצים את נראות המנה: צנצנות בצורות שונות, גימורים שונים, כיתובים ומיתוגים מבטיחות מוצר שלם וייחודי. מסעדות ורשתות רבות מעדיפות להגיש קינוחים בצנצנות משום שזמן ההכנה שלהן קצר משמעותית. במקום להפעיל קונדיטור בזמן הסרוויס – הקינוחים מוכנים מראש בכלי ההגשה שלהם וכל שנותר הוא להגיש אותם לסועדים.צורת ההגשה הזו עשויה להתאים מאוד גם עבור עסקים קטנים שמוכרים קינוחים. העסק יכול להציג את הקינוח שלו בתוך כלי מעוצב וכן להוסיף לצנצנת מיתוג מותאם באופן אישי (בעזרת מדבקות למשל), כך הוא יכול לייצר ייחוד לעומת המתחרים. בנוסף, העסקים הקטנים יכולים להנות מכך שהקינוחים נמכרים בתוך האריזה שלהם שגם משמשת אותם ככלי האחסון של הקינוח. הדבר נוח לאחסון וגם מייתר את הצורך במכירת הקינוח במארזים נוספים השימוש בצנצנות נפוץ גם בקרב קונדיטורים מובילים בחו״ל. הדוגמה הבולטת ביותר היא של השף קונדיטור הצרפתי המפורסם כריסטוף מישאלאק שהשיק קולקציית קינוחים שלמה בשם kosmik. הקינוחים נמכרים בצנצנות ומציעים ורסיות לקינוחים קלאסיים כמו מילפיי, פארי-ברסט, עוגת שארלוט ועוד

קינוחי cosmic של כריסטוף מישאלאק

 

בנוסף, קונדיטוריות מוכרות מאוד בניו יורק בוחרות למכור מוצרים משלימים דווקא בצנצנות; הקונדיטוריה של דומינק אנזל מוכרת בצנצנת ממרח שפיתחה במיוחד עבור חברת oreo וב- magnolia bakery מציעים למכירה את קישוטי הקאפקייק המיוחדים שלהם בסט צנצנות מהודר.

גם במקומות אחרים בעולם: החל מאוסטרליה, דרך ארה״ב ועד ללונדון בוחרים להגיש מילקשייקים עמוסי כל טוב בתוך צנצנות. כך, נוצר לו מיני טרנד חדש של ׳מילקשייקים מוגזמים׳ עליהם מונחים פופקורן מקורמל, בייגלה, סוכריות צבעניות ודונאט בתערובת בלתי-אפשרית. הקינוחים הללו זוכים לאהדה רבה בקרב סועדים שנהנים לאכול ובעיקר לצלם אותם. אז בפעם הבאה שאתם ניגשים להכין – שוב – את אותה העוגה, תחשבו אם אפשר להכין אותה לגובה, בתוך צנצנת. האורחים יודו לכם.

מילקשייקים ״מוגזמים״

 

ולקינוח מתכון מושלם של אלון שבו – לטרייפל שוקולד, מנגו ווניל בצנצנת בונטה

ל-7 צנצנות

 

קרמבל קקאו

100 גרם חמאה

100 גרם סוכר לבן

90 גרם קמח לבן

10 גרם קקאו

50 גרם אבקת שקדים

קציפת מסקרפונה

250 גרם שמנת

250 גרם גבינת מסקרפונה

40 גרם אבקת סוכר

חצי מקל וניל / כפית מחית וניל

מנגו טרי חתוך לקוביות

אופן ההכנה-

קרמבל קקאו

1. מחממים תנור ל-170 מעלות בתכנית טורבו.

2. במעבד מזון או במיקסר עם וו גיטרה מערבלים את כל החומרים עד ליצירת פירורים דקים.

3. מסדרים את הפירורים על מגש מרופד בנייר אפייה ואופים במשך 10-15 דקות ועד להתייצבות הפירורים. בתום האפייה, כאשר הפירורים עוד חמים, מפוררים את הפירורים בעזרת פלטה לפירורים דקים אף יותר. מצננים בטמפרטורת החדר.

קרם מסקרפונה

1. במיקסר עם בלון הקצפה מקציפים את כל החומרים לקציפה יציבה.

2. מעבירים את הקציפה לשקית זילוף עם צנטר משונן.

הרכבת הקינוח

1. בצנצנת מפזרים שכבה ראשונה של קראמבל קקאו.

2. מזלפים שכבת קרם מסקרפונה.

3. מפזרים קוביות מנגו.

4. מפזרים שכבה נוספת של קרמבל קקאו.

5. מסיימים בזילוף קציפת מסקרפונה בצורת ספירלה ומפזרים מעט מנגו.